Friday 30 January 2009

هر کشوری حق دفاع دارد

رضا وشاحی

2009-01-30

رفتار رجب طیب اردوغان در کنفرانس داووس نشان داد که دموکراتیک ترین انواع احزاب اسلامی هم به درد کار سیاسی نمی خورند

تصور کنید که هر سیاستمدار در زمان گفتگو وقتی که قدرت پاسخ گویی نداشته باشد بلند شود و مچ مجری را فشار دهد، تهدید کند و از جلسه خارج شود.

تصور این صحنه ها فقط با حضور احزاب اسلامی میسر است. حزب عدالت و توسعه که ادعای مدرن بودن را می کند، بارها و بارها صرفا بر اساس ایدئولوژی اسلامی رفتار کرده است و مصالح ملی ترکیه را فراموش کرده است. رفتار اردوغان در کنفرانس داووس نشان داد که دموکراتیک ترین انواع احزاب اسلامی هم به درد کار سیاسی نمی خورند.

نمونه دیگر این رفتار را در زمان حمله به عراق شاهد بودیم که ترکیه اجازه استفاده از پایگاه هایش را نداد. که یک رفتار غیر سیاسی بود و صرفا مبنی بر افکار اسلامی بود. حزبی که مصالح وطنی خود را فدای مصالح اسلامی بکند که فایده ندارد.

در جنگ غزه هم ترکیه اردوغان با احمدی نژاد گویا مسابقه گذاشته است. سیاستمدار یعنی کسی که به مصالح ملت اش توجه می کند و مصالح کشورش را بر مصالح شخصی و حتی حزبی خود ترجیح می دهد.

حتی اگر استدلال های اردوغان را در اجلاس داووس در نظر بگیریم، یک بام و دو هوا است از یکطرف خودش شهروندان کرد خود را بمباران می کند و از طرف دیگر به کشور دیگری اجازه دفاع نمی دهد. شیمون پرز رییس جمهور اسراییل یک سوال منطقی کرد و گفت اگر این موشک ها بر ترکیه وارد می شد، ترکیه چکار می کرد؟ وقت جلسه تمام شده بود ولی بالاخره تفکر اسلامی کار خود را کرد.

هر کشوری حق دفاع دارد

سیستم منطقی عده ای به این شکل است، سوریه حق دفاع دارد، ونزوئلا حق دفاع دارد، روسیه حق دفاع دارد ولی وقتی به اسراییل می رسد، نه اسراییل حق دفاع ندارد!! خب این نمی شود یا حق دفاعی هست و برای همه است و یا اصولا نیست.

حماس مقصر اصلی قتل کودکان و زنان غزه است و نه اسراییل. حماس با کلمه صلح مشکل دارد کافی است نگاهی به مانیفست حماس بکنید که در آن هر نوع صلحی و به هر شکلی را یک خیانت می داند.

اینقدر چهره حماس ترسناک است که حتی بی بی سی تقاضای پخش درخواست برای غزه را رد کرد. خب اینها همه ضررهایی است که از حماس به مردم بیچاره غزه می رسد.

شما به عکس گانگسترهای حماس در بالا نگاه کنید و ببینید که غیر از خشونت، لات گرایی سیاسی، ضد حقوق بشر بودن و ضد ارزش های مدرن بودن و نشانه های اسلام گرایی افراطی چه چیز دیگری در این عکس پیدا می کنید.

No comments: