Sunday 3 August 2008

مجاهدین خلق در لیست سازمانهای تروریستی اروپا باقی ماندند

اتحادیه اروپا در بازنگری فهرست گروههایی که آنها را تروریست می داند، تصمیم گرفت که سازمان ایرانی مجاهدین خلق را همچنان در این فهرست نگاه دارد و تروریستی قلمداد کند.

این در حالی است که دولت بریتانیا که از اعضای مؤثر اتحادیه اروپاست، در پی تصمیم دادگاهی در این کشور، سازمان مجاهدین خلق را از فهرست گروههای تروریستی خارج کرده و گمان می رفت که این تصمیم در نظر اتحادیه اروپا نسبت به این سازمان اثر بگذارد.

اتحادیه اروپا در حال حاضر 48 گروه را تروریستی می داند و فعالیت آنان را در کشورهای عضو این اتحادیه ممنوع کرده است، در شماره اخیر روزنامه رسمی اتحادیه اروپا اعلام شده که با وجود رأی اخیر دادگاه انگلیسی در مورد سازمان مجاهدین خلق، این اتحادیه همچنان دلیلی برای تجدیدنظر خود در مورد این سازمان نمی بیند.

دیوان عدالت اتحادیه اروپا نیز پیشتر رأی داده بود که انسداد داراییهای سازمان مجاهدین خلق در کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید پایان یابد، اما دولتهای عضو اتحادیه اروپا از اجرای این حکم خودداری کردند.

تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر ادامه دادن به سیاست ممنوعیت فعالیتهای سازمان مجاهدین خلق و تروریستی دانستن این گروه در آستانه دیدار مهمی اتخاذ شده که قرار است میان مسئول مذاکرات اتمی ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شود و طی آن، راهکارهای حل مناقشه اتمی ایران به بحث گذاشته شود.

No comments: