Monday 4 April 2011

دیدار با وزارت خارجه بریتانیا

رضا وشاحی

04/04/2011


در جلسه ای که با حضور وزیر خارجه بریتانیا، ویلیام هیگ  صورت گرفته بود شرکت نمودم. این جلسه در محل وزارت خارجه بریتانیا در لندن صورت گرفت. در این جلسه وزیر خارجه بریتانیا در مورد مسایل مختلف حقوق بشر صحبت نمود.

آقای هیگ در صحبت های خود از وضعیت حقوق بشر در ایران بشدت انتقاد نمود و در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد و افزود که دولت بریتانیا همواره با کشورهایی مانند ایران در مورد مسایل حقوق بشر صحبت کرده است و خواستار رعایت حقوق بشر در این کشورها بوده است. وی همچنین بسیاری دیگر کشورها را همانند عربستان سعودی، لیبی و سوریه را در مورد وضعیت حقوق بشر مورد انتقاد قرار داد و از تغییر در کشورهای منطقه خاورمیانه در جهت دموکراسی و حقوق بشر حمایت نمود.

همچنین من فرصت داشتم با برخی مقامات وزارت خارجه بریتانیا گفتگو کنم. وضعیت تحولات اخیر منطقه خاورمیانه و وضیت حقوق بشر اقلیت های نژادی و دینی در ایران محور این صحبت ها بود.

در ماه های اخیر وضعیت حقوق بشر اقلیت ها در ایران بسیار بحرانی تر شده است و وضعیت ایران در حالی هر روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که شرایط  داخلی ایران بیشتر امنیتی و نظامی شده است.

عرب های احواز بیشتر و بیشتر مورد ستم و سرکوب قرار می گیرند و ما شاهد موج جدید سرکوب فعالان سیاسی در منطقه احواز هستیم. سرکوب  آزادی بیان، آلودگی محیط زیست، بیکاری و وضعیت زندان ها در احواز همه از موارد بسیار مهم نقض حقوق بشر در اهواز هستند.

No comments: