Monday 2 February 2009

چند توصیه برای امنیت بیشتر


WCTIIS

واقعیت این است که حکومت ایران تمام تلاش خود را بکار می برد تا مخالفین خود را از بین ببرد. از حکومت غیر دموکراتیک و غیر متمدن ولایت فقیه هم، بیشتر از این توقعی نیست. توقع از مبارزان سیاسی احوازی است که مواظب و هشیار باشند.

ما بر اساس بررسی های اپوزیسیون ایران و قتل های انجام شده توسط حکومت ایران در سراسر اروپا که عددشان به پانصد نفر و بیشتر هم می رسد و همچنین گزارش های سازمان های امنیتی غربی و توصیه های پلیس در کشورهای مختلف اروپایی و گزارش هایی که در این سالها از عمکرد وزارت اطلاعات در خارج، توسط مطبوعات غربی در خارج منتشر شده است، و همچنین سازمان های خیریه ای که در مورد افراد مفقود کار می کنند، توصیه های امنیتی زیر را تهیه کرده ایم، که مراعات آنان کمک خواهد که از توطئه های جمهوری اسلامی جلوگیری شود و خدای ناکرده مشکلی پیش نیاید.


توصیه اول
حفظ امنیت هر شخص در وهله اول وظیفه خود آن شخص است. پس مساله را جدی بگیرید.

توصیه دوم
هیچگاه یک غریبه را برای دیدار اول به خانه خود دعوت نکنید.

توصیه سوم
همیشه بار اول در مکان های عمومی و در طول روز قرار بگذارید. رستوارن مورد علاقه و کافه معمول و مورد علاقه تان که به آنجا معمولا می روید هم جای مناسبی نمی باشند. بار اول سعی کنید در یک جایی مثل یک میدان توریستی ویا یک پارک شلوغ دیدار کنید. در دیدار اول از نوشیدن الکل به شدت پرهیز کنید.

توصیه چهارم
با کسی که قرار می گذارید قبلا با تلفن مفصل صحبت کنید. شماره تلفن خانه خود را به وی ندهید و از موبایل استفاده کنید. از وی بخواهید که اگر بتواند دو نفر معرف را به شما معرفی کند.

توصیه پنجم
تنها به قرار نروید. سعی کنید سر قرار با یکی از دوستان دیگرتان حاضر شوید. سعی کنید تنها نروید. قرار ملاقات را به دوستان دیگرتان خبر دهید و از آنان بخواهید که در حین قرار به شما زنگ بزنند و یا در پایان قرار منتظر تماس شما باشند. هیچگاه مخفیانه قرار نگذارید.

توصیه ششم
با حکومت ایران مذاکره نکنید و اگر هم می کنید مخفیانه مذاکره نکنید. اگر حکومت ایران به شما پیام داد که می خواهد با شما به شکل سری مذاکره کند، به این پیام بسیار مشکوک باشید. مثل رهبران کرد اشتباه نکنید و با حکومت ایران مخفیانه وارد مذاکره نشوید. دولت دیگری مثل آمریکا را بریتانیا را واسطه کنید تا امنیت جلسه تضمین شود.

توصیه هفتم
به خانه کسی که نمی شناسید به تنهایی نروید. حتما با همراهی کسی بروید.

توصیه هشتم
اگر در ملاقات با کسی احساس خطر کردید، احساس خود را جدی بگیرید و از محل ملاقات خارج شوید.

توصیه نهم
سعی کنید با گروههایی وابسته به شیعیان جنوب عراق و یا جنوب لبنان رابطه نداشته باشید.

توصیه دهم
وقتی سفر می کنید عده ای از دوستان مورد اعتماد خود را در جریان بگذارید.

توصیه یازدهم
به کشورهایی مثل سوریه و لبنان سفر نکنید. در مورد کشور مقصد و رابطه اش با حکومت ایران همواره تحقیق کنید.

توصیه دوازدهم
به هیچ وجه به ایران سفر نکنید. حتی اگر از این سو و آن سو برای شما خبر فرستادند که امن است و اگر شما به ایران بروید مشکلی پیش نمی آید. این حرف ها را به هیچ وجه باور نکنید.

توصیه سیزدهم
برای ملاقات با فامیل خود از کشور ثالث در خاورمیانه استفاده نکنید. فامیل خود را به شکل مستقیم به کشوری که هستید دعوت کنید.

توصیه چهاردهم
در وقت تهیه بلیط هواپیما دقت کنید که هواپیما در کشورهایی مثل سوریه و یا ایران برای ترانزیت و سوخت گیری مجدد توقف نکند. همواره هنگام خریدن بلیط چک کنید که آیا هواپیما توقف کوتاه دارد؟ و اگر دارد محل توقف آن کجاست. اگر محل توقف آن لبنان بود، بلیط خود را تغییر بدهید.

توصیه پانزدهم
به کنفرانس ها، جشن ها و میهمانی ها که دعوت کننده اش ناشناس است، به راحتی نروید. همواره تحقیق کنید.

توصیه شانزدهم
سفره دل را در همه مکان ها پهن نکنید. در اتوبوس و مکان های عمومی بحث سیاسی نکنید.

توصیه هفدهم
همواره در قفل کردن در و پنجره ها کوشا باشید. یک قفل اضافه بر در، گاهی می تواند از فاجعه ای جلوگیری کند.

توصیه هجده ام
هیچگاه از فامیل خود در ایران نخواهید که برای شما مواد خوراکی بفرستند. در تلفن با ایران هیچگاه آدرس دقیق خود را نگویید. از اواسط دهه نود حکومت ایران تلفن تمامی کسانی را که از خارج با ایران تمای می گیرند را ضبط می کند.

توصیه نوزده ام
اگر بسته مشکوکی برای شما فرستاده شد که فرستنده آن را نمی شناسید و یا توقع رسیدن این بسته پستی را نداشته اید. بسته را باز نکنید و با پست محل و پلیس تماس بگیرید.

توصیه بیستم
از فارس ها دوری کنید. در تماس با فارس ها بسیار محتاط باشید. از محل فارس ها خرید نکنید. با فارس ها بحث سیاسی نکنید و نسبت خود را با سازمانی که در آن فعال هستید افشا نکنید. فارس ها را به خانه دعوت نکنید.

توصیه بیست و یکم
آقایان و خانمها در دیدار با دوستان خود از جنس مخالف دقت به خرج بدهید. همواره این سوال را از خود بپرسید آیا من اتفاقی با این خانم آشنا شدم و یا نه.

توصیه بیست و دوم
در محل کار خود اگر با مشتری سرو کار دارید، همواره دقت به خرج دهید. اگر با مشتری بیرون می روید حتما به کسی زنگ بزنید. از قرار ملاقات های خود لیستی داشته باشید.

توصیه بیست و سوم
هیچگاه فرض نکنید که مشکل برای شما پیش نخواهد آمد و مشکل فقط برای دیگران است. به خود اطمینان خاطر کاذب ندهید. واقع گرا باشید.

توصیه بیست و چهارم
اگر در محل خود محبور به زدن کارت به سینه هستید، بعد از اتمام کار این کارت ها از سینه خود بردارید. این کارت ها شناسایی شما را آسان می کنند و خطر امنیتی را افزایش می دهند.

توصیه بیست و پنجم
از تاکسی های لیسانس دار و دارای مجوز استفاده کنید. هرگز سوار ماشین ها شخصی به عنوان تاکسی، نشوید. سعی کنید تاکسی را از شرکت های معتبر بوک و رزرو کنید.

توصیه بیست وششم
با راننده تاکسی خودمانی نشوید و مسایل سیاسی را بحث نکنید.

توصیه بیست و هفتم
جمهوری اسلامی را دست کم نگیرید. همواره هشیار باشید.

توصیه بیست و هشتم
از ملاقات در مکان هایی که پتانسیل خطر در آنها وجود دارد دوری کنید. از گذاشتن قرار ملاقات در زیر گذرها، ساختمان های متروکه و مکان های خالی و خلوت دوری کنید.

توصیه بیست و نهم
در محل ملاقات با دو دست در جیب حرکت نکنید. حداقل یک دستتان را خارج از جیبتان نگه دارید. و سرتان را بالا نگاه داشته وضعیت محل را از هر جهت در نظر بگیرید.

توصیه سی ام
از قرار ملاقات گذاشتن سریع با کسانی که فقط در اینترنت و شبکه های اجتماعی مثل پالتاک و یاهو و دیگر چت روم و کنفرانس روم ها آشنا شده اید، دوری کنید. همواره سعی کنید با طرف مقابل کمی آشنا شوید، بعد قرار ملاقات بگذارید.

توصیه سی و یکم
سعی کنید سیستم امنیتی برای خانه خود نصب کنید. دوربین در راهرو ورودی نصب کنید. همواره بیرون خانه را روشن نگاه دارید. در را یکدفعه بر روی غریبه ای که نمی شناسید باز نکنید.

توصیه سی و دم
فایل های مهم را بر روی کامپیوتری که به اینترنت متصل است ذخیره نکنید.

توصیه سی و سوم
در حفظ و نگاه داری اسرار حزب، سازمانی خود کوشا باشید. اسم و آدرس دوستان خود را در محل امنی نگاه داری کنید.

توصیه سی و چهارم
اگر حس کردید کسی قبل از شما وارد خانه شده است، به خانه وارد نشوید و به پلیس اطلاع دهید.

توصیه سی و پنجم
اگر از منشی تلفنی استفاده می کنید، از معرفی خود در ابتدای نوار جلوگیری کنید.

توصیه سی و ششم
از شرکت های دایرکتوری بخواهید که اسم و شماره شما را در لیست قرار ندهند.

توصیه سی و هفتم
اگر از خانه برای محل کار استفاده می کنید، از بکار بردن عنوان پستی خانه جلوگیری کنید. صندوق پستی شماره دار از اداره پست اجاره کنید.

توصیه سی و هشتم
اگر حس کردید که کسی شما را تعقیب می کند. اگر حرکت مشکوکی در اطراف خانه خود مشاهده کردید سریعا با پلیس تماس بگیرید.

توصیه سی و نهم
به هر گونه سرقتی از منزل خود حساس باشید و سریعا به پلیس اطلاع دهید. وسایل ارتباطی خود مثل کامپیوتر، موبایل و بلک بری را با ماده اسمارت وترSmart Water یا آب هوشمند علامت بزنید. آب هوشمند ماده ای است کد شده که در صورت لمس آن توسط شخص سارق اثر اش برای همیشه باقی خواهند ماند، این در حالی است که در نور عادی دیده نمی شود و فقط زیر اشعه ماورا بنفش دیده می شود. این تکنیک تا هفتاد درصد از سرقت ها جلوگیری می کند. بسیاری از اموال مسروقه ممکن است نهایتا بدست گروه های تروریستی و یا باندهای تبهکاری که با حکومت های تروریستی ارتباط دارند برسند. برای خرید این ماده به این وب سایت بروید

http://www.smartwater.com/Home.aspx

توصیه چهل ام
همواره بعد از مرور ای میل های خود به شکل کامل از ای میل خود خارج شوید. هر بار ساین Signکردن و امضا کردن برای ورود به ای میل اگر چه کمی وقت می برد ولی همین دقت در حفظ اسرار از نامحرمان بسیار کمک خواهد کرد. این عمل همچنین به شما کمک خواهد کرد که وقتی از کامپیوترهای عمومی مثل کافی نت ها از ایمیل استفاده می کنید، این عادت را نداشته باشید که ای میل خود را باز شده گذاشته و کامپیوتر را ترک کنید. همیشه این فکر را بکنید که مطمئن نیستید که شخص بعدی که از کامپویتر شما استفاده خواهد کرد حتما خود شما باشید.

توصیه چهل و یک ام
اینترنت مکان امنی نیست. هیچ سیستم ایمیل معمول و موجود در بازار مثل یاهو، گوگل، هات میل و ا او ال و غیره برای انتقال فایل های حساس مناسب نیست. نامگذاری ایمیل با عدد و رقم هم مشکلی را حل نمی کند و فقط یک شایعه معکوس است.

توصیه چهل و دوم
هیچ شبکه تماس اینترنتی هم امن نیست. اسکایپ، یاهو مسنجر، پالتالک، گوگل تالک و غیره هیچکدام امنیت شان بیشتر از یک خط تلفن نیست. خصوصا اگر با داخل ایران تماس می گیرید بسیار دفت کنید. اینکه اسکایپ یک شبکه امن است فقط یک شایعه معکوس است.

توصیه چهل و سوم
از کافی نت فقط در موارد ضروری استفاده کنید.

توصیه چهل و چهارم
هیچ سیستم موبایلی در ایران امن نیست و حکومت ایران بر اساس توافق های امنیتی به راحتی به مکالمات موبایل دسترسی دارد. تلفن های عمومی هم کنترل هستند.

توصیه چهل و پنجم
در دو دهه اخیرحکومت ایران مراکز مذهبی بسیاری را در اروپا برپا کرده است و از پوشش آنها برای مسایل امنیتی استفاده می کند. از ارتباط با چنین مراکزی به شدت بپرهیزید.

توصیه چهل و ششم
همواره به یاد داشته باشید که مامور اطلاعات ایران لزوما یکنفر با لهجه اصفهانی نیست!! حکومت ایران از ملیت های مختلف برای مقاصد اطلاعاتی خود استفاده می کند. در گذشته از لبنانی ها و شیعیان جنوب عراق بسیار استفاده کرده است. اخیرا از تبعه های آمریکای لاتین استفاده می کنند.

توصیه چهل و نهم
به کسانی که به شدت بسیار زیاد و بی جهت و بدون ارائه دلیل به دیگر اعضای اپوزیسیون اتهام می زنند شک کنید. بهم زدن روابط و ایجاد تفرقه سوظن و بدبینی و بین اعضای احزاب و سازمانها به یکدیگر در صدر دستور کار وزارت اطلاعات ایران قرار دارد.

توصیه پنجاهم
همواره از اعضای حزب و سازمانی که در آن عضو هستید بخواهید که سابقه فعالیت های خود را در ایران و در خارج به شکل کتبی بنویسند. به کسانی که سابقه خود را نمی گویند مشکوک باشید. همواره در مورد سابقه اعضای تازه وارد به سازمان و یا حزب خود تحقیق کنید.

تشکر و سپاسگذاری

در پایان از سازمان ها و نهاد هایی که برای تهیه این توصیه نامه همکاری کردند تشکر می کنیم.

http://watchingcloseiranianintelligence.blogspot.com/


No comments: