Wednesday 12 November 2008

خامنه ای از بن لادن هم خطرناک تر است: تولید سلاح های میکروبی و شیمیایی در ایران

رضا وشاحی

2008-11-12

حکومت ایران چند بار از در صدر خبرهای منطقه باقی ماندن جسته است. وضعیت فلسطین و اسراییل و عراق دوران صدام حسین و حکومت طالبان در افغانستان همه موجب شدند که حکومت ایران در صدر خبرها قرار نگیرید. ولی این وضعیت به شدت در چند سال اخیر به شدت در حال تغییر است و هر روز بیشتر و بیشتر ایران در صدر اخبار جهان قرار می گیرد. مقاله زیر بر اساس گزارش های فوق محرمانه تهیه شده است و نگاهی می کند به تولید سلاح های کشتار جمعی در ایران.

سلاح های کشتار جمعی در ایران

در اینکه حکومت ایران در حال ساختن سلاح های کشتار جمعی است هیچ شکی نیست. این سلاح های کشتار جمعی هم البته فقط سلاح اتمی نیست. لیست سلاح های که حکومت ایران در حال تلاش برای بدست آوردن آن است شامل سلاح های شیمیایی و میکروبی هم می شود.

حکومت ایران همچنان به شکل سری در حال جلو بردن این پروژه ها می باشد. بعضی از تحلیلگران معتقدند که پروژه اتمی ایران هر چند که جدی است ولی پروژه اصلی نیست و پروژه اصلی تولید سلاح های شیمیایی و میکروبی می باشد. بنابر تحلیل یکی از کارشناسان حکومت ایران امیدوار است که اگر پروژه اتمی به جایی نرسید، سلاح های کشتار جمعی میکروبی و شیمیایی بتواند به شکل پروژه اصلی به خوبی توسعه پیدا کند.

گزارش های متعددی نشان می دهد که کارخانجات تولید سلاح های شیمیایی شامل گازهای بسیار سمی و خطرناک ماسترد
[1]، سارین[2] و تابون[3]، سامون[4] و از همه خطرناک تر گاز وی اکس[5] یا عامل اعصاب می باشد. بر اساس گزارش های داخلی اکثر این گازها در منطقه الاحواز تولید می شود. مجموعه پتروشیمی های ایجاد شده در چند دهه اخیر در مناطق معشور (بندر ماهشهر) و سربندر کاربردی دو گانه دارند.

صنایع دارو سرپوش دیگری است که حکومت ایران از آن برای مخفی نگاه داشتن صنایع گازهای شیمیایی کشنده خود استفاده می کند.

همچنین سلاح های میکروبی در کارخانه جات مختلفی در مشهد، یاسوج، شیراز، و همچنین شهر های رشت، اهواز و دامغان در حال توسعه هستند. بعضی از گزارش ها حاکیست که جمهوری اسلامی ایران و رهبر آن، سید علی خامنه ای برنامه وسیعی برای تولید آنتراکس یا سیاه زخم دنبال می کنند.

در بعضی گزارش ها از واحد های ویژه سپاه پاسداران صحبت می شود که برای تولید سلاح های میکروبی و شیمیایی مجهز شده و آموزش دیده اند. برخی گزارش ها حاکیست از زمان روی کار آمدن دولت احمدی نژاد و طرح فکر نابودی کشور اسراییل توسط حکومت ایران، توسعه این واحدها شدت گرفته است.

بیشتر این سلاح ها در طول جنگ ایران و عراق ساخته شد و حکومت ایران بارها از سلاح های شیمیایی علیه ارتش عراق استفاده کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق کرد نشین ایران و عراق هم از این سلاح ها استفاده کرده است. بسیاری دست حکومت ایران را در کشتار جمعی حلبچه در عراق را هم به علاوه حکومت وقت عراق، دخیل می دانند.

سلاح های میکروبی و شیمیایی، همانند سلاح های هسته ای تهدید بسیار جدی برای جهان بشری به شمار می روند. شاید خطر سلاح های میکروبی به علت وسعت انتشارشان خطرناک تر هم باشد.

خامنه ای از بن لادن خطرناک تر است

خامنه ای که رویای حکومت بر سرتاسر جهان و برده کردن دیگر انسان ها را در سر
می گذارند خطری است بسیار خطرناک تر از گروه تروریستی بن لادن. هر چند با وجود اینکه گروه تروریستی القاعده در سالهای اخیر بسیار ضعیف شده است، ولی هنوز هم نباید خطر گروه تروریستی القاعده را ناچیز شمرد.

خامنه ای با تجهیز گروه های مسلح مختلف مانند حماس و حزب الله و هم چنین در کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان و ترکیه، همواره سعی در ایجاد آشوب و نا امنی در منطقه دارد. و حکومت ایران بعنوان یک دولت، طبعا منابع بسیار بیشتری از یک گروه تروریستی در اختیار دارد. برای مثال سفارت هایش در بسیاری نقاط جهان فعال هستند و بعنوان پوششی برای عملکردهای تروریستی استفاده می شوند. و همچنین حکومت ایران منابع مالی و امکانات بسیار بیشتری در اختیار دارند که اصولا با امکانات گروه های تروریستی قابل مقایسه نیست.

در عین حال همکاری حکومت ایران را با گروه های مانند گروه تروریستی القاعده نباید نادیده گرفت. داشتن اشتراک در افکار ضد غربی و ضد دنیای مدرن، به راحتی حکومت اسلامی ایران و گروه های تروریستی مشابه را به هم نزدیک می کند و زمینه همکاری را فراهم می سازد. همچنان که تاکنون بارها نمونه هایی از این گونه همکاری ها گزارش شده است.

پروژه توسعه قدرت موشکی نظام جمهوری اسلامی به خوبی نشان دهنده نیات واقعی این رژیم است.

در خط اول این توسعه سلاح های مخرب البته ملت های غیر فارس و خصوصا ملت عرب اهواز قرار دارد چرا که حجم بزرگی از صنایع شیمیایی و میکروبی رژیم ایرن به شکل عمدی در این مناطق پایه گذاری شده است.

خطر خامنه ای و رژیم اسلامی ایران را می بایست بسیار مهم و جدی در نظر گرفت. به نظر می رسد که وقت آن رسیده به پرونده سلاح های شیمیایی و میکروبی ایران هم رسیدگی شود.




[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Mustard_gas

[2] http://en.wikipedia.org/wiki/Sarin

[3] http://en.wikipedia.org/wiki/Tabun_(nerve_agent)

[4] http://en.wikipedia.org/wiki/Soman


[5] http://en.wikipedia.org/wiki/VX_(nerve_agent)

No comments: