Thursday 4 September 2008

اميرقطردرتهران غرب رامتهم به سوء استفاده ازکشورهای منطقه علیه ایران کرد



شیخ خلیفه بن حمد آل ثانی امیر قطر امروز پنجشنبه 21 اوت 2008 به منظور گفتگو با مقامهای ایرانی وارد تهران شد .به گزارش خبرگزاریها به نقل از سایت دولت جمهوری اسلامی ایران آقای احمدی نژاد ضمن استقبال از میهمان قطری آخرین تحولات منطقه وروابط دو کشور را با وی مورد بحث وگفتگو قرار داده است .
سایت دولت ایران در گزارش خود گفته است که رییس جمهور ایران با ابراز خرسندي از توسعه بيش از پيش روابط دو کشور در زمينه هاي مختلف، همکاري هاي جمهوري اسلامي ايران و قطر را به نفع منطقه و جهان اسلام دانست. احمدي نژاد در ادامه اين ديدار، همکاري هاي مشترک و گفت و گو براي حل و فصل مسايل منطقه اي و بين المللي را مهم ارزيابي کرد و گفت: هنگامي که کشورهاي منطقه و ايران، تصميم به گفت و گو و مذاکره براي توسعه همکاري ها و تاکيد بر نقاط مشترک اتخاذ مي کنند، دشمنان ملت هاي منطقه از اين امر مأيوس مي شوند.

همچنین گزارش شده است که قطر قصد دارد با برگزاری نشستی مشترک اقدام به حل وفصل مسایل منطقه ای کند و احمدی نژاد ضمن استقبال از چنین ابتکار عملی خواستار صلح ،ثبات و امنیت برای منطقه شده است .چندی پیش کشورهای عربی شورای همکاری خلیج که قطر نیز در آن عضو می باشد با حمایت از دولت امارات متحده عربی گشایش دو دفتر دریایی توسط جمهوری اسلامی ایران در جزیره ابو موسی را محکوم کرده بودند وعبد الرحمان العطیه دبیر کل شورای همکاری با صدور بیانیه ای بر اماراتی بودن سه جزیره ابو موسی ،تنب بزرگ وتنب کوچک تاکیده کرده وگفت که ایران آنها را اشغال کرده است .
شیخ حمد در این دیدار روابط کشورش با ایران را دوستانه توصیف کرده وگفته است :" کشورهاي غربي با برخي بهانه جويي ها، خواستار سوءاستفاده از کشور هاي منطقه عليه ايران هستند اما همکاري هاي مشترک کشورهاي منطقه با يکديگر مي تواند تمام توطئه هاي دشمنان را خنثي کند.
گفتنی است که مهمترین پایگاههای نظامی امریکا در منطقه به نامهای "العُدید" و "السیلیه" در کشور قطر جای دارد و مقامهای ایرانی بار ها تهدید کرده اند درصورت حمله نظامی به کشورشان به مصدر حمله به شدت پاسخ خواهند

No comments: