Saturday 28 March 2009

شکست ایران در برابر عربستان












تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در دور برگشت رقابت های مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در منطقۀ آسیا، در
ورزشگاه آزادی شهر تهران و در مقابل نزدیک به یک صد هزار تماشاگر مشتاق با نتیجۀ دو بر یک در برابر میهمان خود عربستان سعودی شکست خورد.

در حالیکه نیمل اول مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود، در دقیقۀ پنجاه و هفتم مسعود شجاعی، ملی پوش ایرانی باشگاه اسپانیایی "اوساسونا" موفق شد دروازۀ عربستان سعودی را بگشاید.

ولی سبز پوشان عربستان در دقایق 78 و 86 دیدار، دو بار دروازۀ مهدی رحمتی، دروازبان ایران را گشودند و در پایان با نتیجۀ دو بر یک به پیروزی رسیدند.

گفتنی است که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران از اواسط نیمۀ اول در ورزشگاه آزادی حضور یافت و به تماشای دیدار پرداخت.

پس از به ثمر رسیدن گل دوم تیم ملی عربستان، بسیاری از تماشاچیان حاضر در ورزشگاه بر علیۀ علی دایی سرمربی تیم ملی شعار دادند و خواهان بازگشت علی کریمی به تیم ملی شدند.

در پایان دیدار، موج اعتراض ها تشدید یافت و تماشاگران ناراضی خواهان برکناری علی دایی از تیم ملی بودند. بدین ترتیب، تیم ملی فوتبال ایران با قبول این شکست به مکان چهارم جدول رده بندی گروه خود سقوط کرد و اکنون تیم های ملی کرۀ شمالی، کرۀ جنوبی و عربستان سعودی در مکان های اول تا سوم جدول رده بندی جای گرفته اند.

1 comment:

Anonymous said...

ب