Saturday 21 August 2010

چرا بعضی از ما اهوازی ها از صدام همچنان طرفداری می کنیم؟


چرا بعضی از ما اهوازی ها از صدام همچنان طرفداری می کنیم؟

رضا وشاحی


2010-08-21



ای آقا جوابش معلوم است دیگر. صدام قهرمان عرب بود و لشگر می کشید. دوم سبیل داشت. وقتی آمد هویزه مهم نیست حالا چند صد نفر از اهوازی ها ناپدید شدند. اصلا فدای سرشان مهم نیست که اینهمه اهوازی ها را با آن وضعیت تو عراق نگاه می داشتند و چقدر زندان فرستادند و شکنجه کردند و کشتند اصلا مهم نیست. مهم این است که با تانک آمدند محمره. بله جانم این مهم است.

اصلا ملت عرب اهواز فدای پای صدام و حزب بعث شود. فقط خمینی و جمهوری اسلامی بد بود. رژیم عراق گل و بلبل بود.

صدام آمد تا نفت ما را از فارس ها بگیرد و به دست عرب های فقیر احواز بدهد. بله جانم. خب چرا اول جنگ به جاده محور شمالی نرفت و ارتش عراق یکدفعه ایستاد؟ خب حتما می خواست بشینن چایی بخورن و یک حال و احوالی بپرسن.

صدام دستور داد تا برای اهواز بیمارستان بسازن و حتی یک خودکار از خونه های محمره کم نشه. بعد شروع کرد زمین های اهوای را به اهوازی ها پس دادن.

بعد اهوازی ها رفتن به صدام گفتن به ما پاسپورت عراقی بده. صدام گفته نه. شما چرا پاسپورت اهوازی درست نمی کنید؟ دولت تشکیل بدین و مستقل باشین. ولم کنید برین مستقل باشید. ولی اهوای ها گفتن نه. صدام چند بار آروم باهاشون صحبت کرد. اهوازی ها هی گفتن ما می خواهیم با عراق بمونیم. صدام یک کم عصبانی شد و بعد چند نفری ناپدید شدن. اینهم فقط بخاطر این بود که هوا تاریک بود جاده رو گم کردند و پیدا نشدند.

بعد ما از صدام خوشمون می یاد چون به غرب فحش می داد. ما اصولا فحش دادن به غرب رو دوست داریم. نه اصلا نفت عراق هم مال فرانسه نبود. و صدام نه قصر داشت نه چیزی.

حزب بعث چقدر به قضیه اهواز خدمت کرد. حزب بعث دسته دسته این جوانهای عرب اهواز ما رو می بردند می فرستادن تو بهترین دانشگاه های انگلستان و آمریکا درس بخوانن. خب حالا کجا هستن؟ معلوم نیست. من هم نمی دونم.

اولا دموکراسی تو عراق بود و خیلی هم خوب بود. حزب اول حزب بعث بود بعد حزب دوم حزب بعث بود و بعد حزب سوم هم حزب بعث بود. بعد هم در عراق انتخابات می شد بهتر از همه اروپا. مردم عراق هم آزادانه صدام رو دوست داشتن بهش رای می دادن و همیشه رای می آورد. حزب اول رای میداد که همون حزب بعث بود بعد حزب دوم رای می داد که باز همون حزب بعث بود بعد حزب سوم رای می داد که باز همون حزب بعث بود.   

اینها فقط شیعه های خائن بودند که خمینی پول می داد. بعد صدام هم کردها را نکشت. این ترکیه و ایران و افغانستان اینکارا رو کردن.

صدام هیچ وقت به کویت حمله نکرد. تمام این روزنامه های دنیا بر علیه صدام دروغ می گن صدام به کویت حمله کرد. اینها چون می دیدند عراق کشور منظمی است و مخابرات عراق پرونده ها رو منظم نگه می داره به عراق حمله کردند. نمی خواستن نظم پرونده ها رو تو مخابرات عراق تحمل کنند. بعد صدام همه رو شکست داد تو الام المعارک.

وقتی نحس خمینی اومد بعد اهوازی ها رفتن نشستن با صدام حرف زدند گفتند به ما اسلحه بده مهمات بده دارن ما رو می کشن. صدام گریه کرد و بهشون گفت نه. گفت خشونت اشتباه است. گفت من تمام عمرم با خشونت مخالف بودم ولی خشونت موافق من بود. و دستور داد هر چی کتاب تو عراق بود بردند دادند به بچه های احواز تا تاریخ و فرهنگ عربی خودشون رو یاد بگیرند.

اینکه حکومت عراق از اهوزی ها استفاده نطامی می کردند اصلا واقعیت نداره. فقط دانشگاه  می فرستادن. اینقدر عرب های اهوازی رو به دانشگاه های غرب فرستاد که فرانسه گفت بابا بسه دیگه نفرستین! بله جانم این فقط رژیم جمهوری اسلامی است که عرب های اهواز رو مجبور می کنه برای اطلاعات برون مرزی کار کنن. بله جانم.

ارتش عراق اصلا هیچ اهوازی رو اعدام نکرد. نه به زندان انداخت و نه هیچ چیز دیگر. این فقط پاسدارهای خمینی بودند تو اهواز می کشتند.

بعد جریان سفارت ایران توی لندن هم که اصلا کار عراق نبود. چون فقط اینها رو می فرستادن دانشگاه تو غرب. تو باورت می شه که صدام به قضیه اهواز فقط به شکل یک برگ برنده نگاه کنه؟ امکان نداره. صدامی که هر شب رو زمین بدون لحاف می خوابید به یاد بچه های آفریقا، فلسطین و اهواز، این کارها رو بکنه؟ امکان نداره این هم کار حکومت ایران است که فقط بر علیه حزب بعث تبلیغات می کنه.

 یک چیز دیگه هم هست که ما از صدام خوشمان میاد صدام همیشه کلت به کمرش می بست.

No comments: