Wednesday 5 January 2011

خیانت کشورهای عربی در عدم دخالت و میانجی گری در ماجرای گروگان گیری در سفارت ایران در لندن



05/01/2011

رضا وشاحی

اسناد وزارت خارجه بریتانیا هر 30 سال یکبار منتشر می شوند. در سری جدید این اسناد گزارشی در مورد واقعه گروگان گیری در سفارت ایران در لندن به چشم می خورد.

این ماجرا البته توسط حکومت وقت عراق طراحی شده بود. و حکومت بعث عراق شش جوان  معصوم اهوازی را تبدیل به شش تروریست نمود. و قضیه اهواز را هم به عنوان قضیه ای تروریستی در غرب مطرح کرد. از خوش خدمتی بعثی ها به رژیم ملاهای ایران چه بگویم که دلم خون است.

برگردیم به اسناد. اسناد جدید نشان می دهند که مسئولان وزارت خارجه بریتانیا از اینکه کشورهای عربی در این واقعه سکوت کرده اند و هیچ میانجی گری بین دولت بریتانیا و  گروگان گیرهای اهوازی نکردند بسیار خشمگین می شوند. و گزارش اضافه می کند تنها سازمان آزادی بخش فلسطین حاضر می شود که میانجی گری کند.

اسناد می گویند که وزارت خارجه بریتانیا از کشورهای عربی تقاضا می کند که میانجی شوند و از خونریزی جلوگیری شود. اولین کشور عربی که  تقاضای دولت بریتانیا را برای میانجی گری رد می نماید دولت سعودی می باشد.

تلخ ترین قسمت این اسناد بعد از پایان یافتن گروگان گیری است که دولت کویت در کنار دولت ایران از این این واقعه به شکل خونریزی اظهار خرسندی می کند و به دولت بریتانیا تبریک می گوید.

مسئولان وزارت خارجه بریتانیا اظهار تاسف می کنند و می گویند اگر دیپلوماتهای کشورهای عربی میانجی گری می نمودند، این پنچ نفر زنده می ماندند.

خب شما قضاوت کنید اگر یک کشور عربی میانجی گری می نمود و راه حل مسالمت آمیزی پیدا می نمود چقدر بهتر می شد. ولی کشورهای عربی دست روی دست هم گذاشتند تا خونریزی شود و قضیه عرب های احوازی هم به دنیا به شکل تروریستی معرفی شود. حکومت بریتانیا طبعا حاضر به خون ریزی نبود ولی بعد از اینکه احوازی ها یکی از اعضای سفارت را به قتل رساندند و جنازه وی را بیرون انداختند و بقیه را تهدید به قتل نمودند، برای حکومت بریتانیا راه حلی به غیر از پایان دادن به این ماجرا از طریق درگیری مسلحانه امکان نبود.


این کسانی که در حمله به سفارت کشته شدند در نظر من تروریست هایی هستند که دست پرورده حکومت عراق بودند. حکومت خمینی هم بسیار از این واقعه استفاده تبلیغاتی نمود تا سالها و تا همین امروز اتهام می زنند به دولت بریتانیا که عامل اصلی برنامه ریزی حمله مردان مسلح اهوازی به سفارت ایران بوده است و به همین دلیل هم این افراد را همه گی به قتل مر رساند تا اثری باقی نماند.

آن عده از اهوازی ها که این چنین تبلیغاتی را از این ماجرای حمله به سفارت ترویج می دهند خواسته یا ناخواسته تبلیغات حکومت ایران را ترویج می دهند. این هم که این عده شهید شدند هم خیلی بی معنی است کسانی که قضیه اهوازی را به شکل یک قضیه ترسناک با چفیه های عربی( به این شکل فرهنگ عربی را می خواهند تروریستی معرفی کنند) به صورت کشیده و کلاشینکف در دست، خشن و تروریست به دنیا معرفی می کنند، لاجرم تروریست هستند.
 

No comments: